lördag 9 januari 2010

Beaba vs. Magic Bullet

Jag tycker om smoothies och har kanske därför samlat på mig redan fyra olika sorters mixers. En stor för matlagning, en stavmixer för soppor, en Magic Bullet för smoothies och nu även en Beaba för babymat. Den sistnämnda fick jag till julklapp.

Min Magic Bullet har varit jätte bra och i flitig användning. Kanske för flitig, för direkt då garantin gick ut var betten slutkörda och oanvändbara. Skall nog beställa nya bett från eBay. Den var perfekt för mig, då delarna gick in i diskmaskinen och tog väldigt lite plats. Hade dock behövt ett extra bett, då jag använde den minst två gånger per dag. Den kunde även ha varit perfekt för babymatlagning. Grönsakerna grovskurna in i mixerns bytta, lite vatten med, ett sil-lock på och in i micron. Därefter en stund i mixern.

Beaban fungerar dock även jätte bra. Grovskurna matbitarna in i mixerns sil, lite vatten med och så sätter man i gång ångkokningsfunktionen. Inget vaktande krävs, så man kan leka med bebi samtidigt. Därefter häller man över dem från silen till mixerns bytta och mixar om. Tar kanske lite mera plats i diskmaskinen, men man kan laga en lite större sats i taget och behöver ingen micro. Beaban känns även som om den vore bättre kvalitet och mer hygienisk, då alla delarna går att plocka isär och sätta i diskmaskinen.

Idag har jag lagar bland annat lite päronkompott och hällt in det i de söta barnmatsmburkarna man hittar i butiken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...