onsdag 8 september 2010

Lakan åt tösen

Var förra veckan i Eurokangas och försökte hitta grått indiskt bommullstyg för stolen i vardagsrummet. Tyvärr hade de inte av det i Hagalund, men vill minnas att de hade av det i butiken vid Kluuvi. Tomhändt kom jag ändå inte ut ur butiken, för med mig kom två söta lakantyg till flickan. Köpte lite onödigt lite av det, då jag bestämde mig för att göra ett lakan enligt helt egna mått. Får en säng av min mamma, som är 135 cm, så det skulle ha sett underligt ut om lakanet hade varit kortare. Fick vända på tyget då jag sydde dynvaret, men jag tror inte att någon annan än jag märker det, då figurerna på tyget är åt olika håll.



Då min lilltös är som jag och inte behöver ett tjockt vintertäcke, tänker jag sy ett i collegetyg. Hon sover nu med en liten pläd jag köpt från Lindex. Den är även gjord av dubbelt collegetyg och är helt perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...