lördag 30 juli 2011

Landebesök

Vi tog en dagstur till lande lite spontant med min man, då jag ville söka hem lite saker jag behöver efter att lillen fötts. Dessutom var jag nyfiken på betongplattorna jag lämnat där. Genast då vi anlänt gick vi till garaget och plockade bort allt extra runt plattorna. Murgrönan undertill misslyckades totalt, men vinbärsbladen ovanpå blev fina och skall bli bra i trädgården. Kanterna på plattorna måst lite filas för att inte vara för vassa, men annars blir de bra i trädgården.




Medan jag gick igenom mina gamla kläder och funderade vad jag skulle släpa hem, passade min man på att såga vidare på stubben som väntat ett halvår åtminstone i garaget. I brist på bättre verktyg fick han såga hela stubben men min pappa med en hansåg. Som vatupass fungerade mitt gamla akvarium. Kanske det ännu blir ett soffbord av stubben, får se...





Då det småduggade tog vi oss en liten promenad till sjön min pappa byggt i skogen. Det var tidigare sumpmark, men nu ser det riktigt mysigt ut. Vi passade även på att ge min mammas hund sitt första dopp. Den blev helt tokig och sprang flera varv runt omkring. Min egen hund simmade vant omkring och njöt av svalkan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...