tisdag 22 januari 2013

"Spaghetti" och "Macaroni"

Såg för evigheter sedan en bild på pinterest av en flaska med 3D text på sig. Den var målad med limpistol och sedan sprejad till en jämn färg. Hade inte en passlig flaska, men var trött på mina spagettiburkar i köket. Den gråa färgen på locken hade slitits bort och blivit ful efter att ha varit i bruk över 10 år. Ångrar mig så, att jag inte i tiden köpte de lite dyrare burkarna med trälock, men som fattig studerande valde jag billigt över snyggt.

Att skriva med limpistol är en hel del svårare än det ser ut. Det blev alltså inte jämnt, men det stör inte. Gillar den lite ojämna finnishen. Planerade texten "spaghetti" och "macaroni" med en blyertspenna för att försäkra mig om att hela texten rymdes. Valde att skriva ganska småpetigt, så det gjorde det lite extra svårt.


Efter att limmet torkat ordentligt sprejade jag ett lager med fästningsmedel. Annars skulle knappast sprejet fastna på limpistolens lim. Valde en off-white matt färg från Bauhaus sortiment. En glansig hade kanske visat ojämnheterna tydligare och heller inte passat in lika bra i stilen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...