lördag 5 mars 2016

Må bra

Det har blivit en lite längre paus här på bloggen. Pausen var inte planerad, det bara blev så. Delvis har det varit sjukstuga, men mest har jag varit på vift. Då husprojektet började var det jag som tog hand om barnen, var med dem varje stund och allt snurrade runt dem. I och med det lämnade jag bort många av mina hobbier. Speciellt sportande har varit viktigt för mig, men det har varit svårt att ordna.

Nu då husprojektet inte är så aktivt, har jag försökt lära mig att gå ut igen. Att lämna min mamma roll hemma. Har varit ute på vift och både shoppat, sportat och ätit gott. Köpte bland annat en ny läderkavaj jag hittade på 40 % rabatt av Gaudi. Så min stil :D Ser bättre ut på än på hängaren.


Har även hunnit med barnen, men mera kvalitetstid och lite mindre vardagsschas. Har gjort gott och skall försöka fortsätta med det för att hitta en bättre balans.

På torsdagen var jag med en vän och lyssnade på en miniföreläsning av Karita Tykkä. Ämnet var välmående och matval. Egentligen var innehållet av föreläsningen iget nytt, men det var positivt att höra det av henne. Slukar information om matvanor och hälsa och älskar att se på motsvarande dokument. Men, att ta det till en del av vardagen är ändå inte så lätt. Fast viktigast är väl inte att sluta om inte det går perfekt och förlåta sig för ett annat fuskande. Så gjorde det även gått att sitta och bli påmind.

Köpte även hennes bok "Hyvää huomenta". Den verkar riktigt lovande. En massa nya recept jag annars inte hade prövat. Största probemet i min diet är att hitta bra mellanmål. Boken är full med dem. Ser fram emot att pröva bara jag köpt en tilläggsdel till min mixer. Den har stått på köpeslistan länge.



Föreläsningen hölls i en liten kosmetikbutik Jolie med ekologiska produkter. Ifall jag minns rätt är mascara ett av de produkter det sugs mest kemikalier av in i kroppen. Därav prövade jag på en ekologisk variant i hopp om att det ska ha betydelse. Vet dock inte exakt vad den innehåller, så kan ju inte vara säker att den är bättre...Vi fick även en lite väska med en massa testprodukter och en tvål som doftar på tok för starkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...