måndag 10 oktober 2016

Ritat: Jolie, Stallone och min tös


Har haft en ganska så lång paus från bloggandet. Allt är dock bra med mig, så ingen orsak att vara orolig. Andra hobbier har fyllt min tid, så bloggandet har fått vänta. Har bland annat ritat en hel del på sista tiden. En del har varit snabbare skissar och en del har jag filat på en längre tid. Här är ett urval av båda sorterna. Alla är ritade med blyerts.


Då barnen var yngre satt vi ofta och ritade tillsammans. Nu har de snarare ritat på tumis och jag på kvällen efter att de lagt sig. Satt en dag på eftis med min tös och hennes vänner och ritade. En snabb skiss var det. Visade hur jag gör skuggor med att sudda ut blyertsstrecken med fingret för att skapa en yta. Därefter har tösen alla teckningar haft skuggor. Små stunder som helt klart har stor betydelse för barnen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...