fredag 26 augusti 2011

Kräftkalas

Det har varit tyst på bloggen på sista tiden, men hemma hos oss har det varit allt annat än tyst. Förutom barnskrik har det varit både kaffekalas och fester. Bland annat ordnade vi kräftkalas för ett stort gäng vuxna och barn. Vi tog in bordet från terrassen och ställde upp ett stort bord som fyllde hela vardagsrummet. Borden hade lakan som bordduk, då det var både fiffigare prismässigt och snyggare än pappersdukar. Min mamma har ordnat kräftkalas i många år och likaså mina morföräldrar, så vi fick låna pynt och kräftknivar från pyntsamlingen som bildats. Förutom det passade jag på att pyssla lite nya pynt. Har fått en Fiskars pappersskärare och kniv, som jag prövade. Skäraren fungerade bra, men kniven klarade inte riktigt av kartongen. Det blev sångblad för snapsvisor. Utnyttjade dessutom stämplet jag köpt från Sinelli för att pryda servetter och sångblad. Till sist klippte jag ut två kräftor för hand i tjock filt och pyntade ljusen på pianot.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...