fredag 8 januari 2010

Böcker

Har köpt och fått en del böcker runt jul. Läser sombäst till tent, men ser fram emot att sluka i mig allesammans. Har läst lite plock från alla och är supernöjd med en och kanske lite besviken med två. Tur nog var den dyraste (understa på bilden) även den bästa. Den fick jag till julklapp. Resten beställde jag via nätet.

Virkboken har bra illustrerade instuktioner och är på det sättet helt trevlig. Projekten är dock ganska tråkiga. Hittade en gammal goding i mammas källare, vilken innehåller en massa projekt jag kan försöka mig på. Sy och Handarbeta heter serien och innehåller i alla fall de två böckerna som nu hittat till min hylla om att sticka och att virka. Projekten är ju ganska gammalmodiga, så det blir knappast sytt allt för mycket efter boken. De virkade dukarna är dock ännu lika charmiga.

Håller på virkar både en enorm korg åt lillflickan av köpt trasmattsband (vad heter det månne egentligen) och en liten servettställning jag tänker sockerstärka. Får se vad det blir av dem bara jag får dem gjorda. Har mera halvfärdiga projekt än jag kan räkna på alla mina fingrar, så det sniglar sig framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...