lördag 26 december 2009

Våran julgran

Nu när julen börjar vara förbi och magen mätt av stora mängder av pastejer och köttbuljong (min favorit julmat), så var det äntligen dags att ta några bilder av granen. Den är ännu ganska tom, men fylls säkert med en massa smått under årens lopp. Kanske det nästa år blir några nallar och dockor, då jag tycker barnen även ska få pynta den med vad de vill ha. Granen behöver inte vara perfekt, utan hellre lite personlig. Min mans förslag om "vackra" processordelar i granen tog jag dock nog inte på allvar. Här några bilder av de bekanta pynten jag gjorde för i år.



Det kan nog hända att det ännu kommer lite flera pynt, men kanske de först kommer i granen till nästa år. Har hittat en massa söta virkidéer från Mönsterarkivet.

Relaterade länkar:


Julkort i granen (20.12.2009)
Hittade ett tips i pysseltidningen Ihana om hur man kan uttnyttja julkort man får till att pynta granen. Har länge tyckt att det är synd...



Sockerstärkning (20.12.2009)
Har virkat några snöflingor till julgranen och sockerstärkt dem, så att de ska hänga fint. Ännu har de inte torkat, så väntar med spänning på resultatet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...