tisdag 2 februari 2010

Stämpelexperiment

Jag är en te-älskare och det syns, då man öppnar skafferiet. Vi har väldigt lite skåputrymme i köket och det mesta upptas av mjöl och te. Det bästa sättet att hålla tepåsarna slutna är med hjälp av pykpinnar. De finns i så många olika storlekar, att man säkert hittar en som passar en. Själv föredrar jag de pyttesmå pojkarna. Köpte en hel massa av dem från Tiimari. Tyckte dock de såg lite tråkiga ut, så passade på att experimentera lite med att göra stämpel.

Första försöket blev med en svamp som jag klippte ut med nagelsaxen. Först fel (spegelvänt) och sedan åt rätt håll. Ett fel jag tydligen aldrig lär mig, utan gör om och om igen. Svampen var lite för porös, så bokstäverna blev inte tydliga.

Nästa försök fick bli ett suddgummi. Ett lyckat försök. Färgen jag använde var lite för rinnande, men stämplet var det inget fel på. Måst försöka hitta något motsvarande material och göra lite större bildstämpel.

Nu ser det lite prydligare ut i ... eller kanske lite sötare i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...