fredag 19 mars 2010

Vi flyttar

Det har varit tyst på bloggen på sista tiden, då bostadssituationen varit lite på halt. Nu vet vi dock med säkerhet att vi flyttar i mitten av nästa månad. Det blir ett rum mera och nästan dubbla mängden kvadratmetrar. Vi har två veckor på oss att lite fixa upp bostaden. Vi skall sätta laminat i nedre våningen, byta köksytor och måla väggarna och kanske även trappan.

Hade ursprungligen planerat ett romantiskt vardagsrum, men hittade en lampa i Ikea, som kanske gör slutresultatet lite mer modernt.

Hittade även en tapet jag gärna hade satt upp i vardagsrummet. Verkar dock som om jag får nöja mig med målade väggar. En vägg i vardagsrummet blir oberoende mörkgrå.

Nu får jag även äntligen nya möbler till vardagsrummet. Helt genast köper vi dem säkert inte, men säkert under sommaren. Vill ha tre eller fyra Billy hyllor och ett Bestå tv-bord från Ikea.


Två av sovrumsväggarna tänkte jag måla mörkbruna. Ovanför flickans pinnsäng tänkte jag sätta vita träbokstäver med hennes namn. Ser hoppeligen snyggt ut mot den mörka väggen.

Då huset vi flyttar till är ett radhus, har jag även påbörjat planerandet eller egentligen planterandet av gården. Ser väl på sommaren vad som växer upp, men vill oberoende ha en bänk med kryddor. Tänkte bergänsa den med tegelstenar, som jag planerat i snart tio år att jag vill göra på min framtida gård. Läste för en månad sedan i Pirkka-tidningen om tips att förplantera i vindruvsförpackningar. Har ätit en del vindruvor och fick nu äntligen planterat mina sommarkryddor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...