söndag 4 april 2010

Kakor åt tösen

Då vi firade flickans 1-års dag två gånger fick jag lov att baka två kakor. Hittade tur nog ett bra och enkelt recept för ett katt-tårta på perhekerhos sidor. Första kalasets tema var Nalle Puh, så lämnade kakan rund och passade på att pröva en kakschablon jag köpt från Lidl under veckan. Schablonen fungerade dock inte så bra, då jag inte ville lägga ner den i vipsgrädden. Fick fylla i luckorna, så att det skulle se bra ut. På kladdkaka fungerar det säkert bättre, då ytan är torr. Kunde även pröva laga egna schabloner bara jag hittar ett passande material.

Andra kalasets tema var Hello Kitty, så kakan skars i kattform. Dekorationerna gjorde vi tillsammans med min man. Ser kanske lite freaky ut :)

Ja, och kakan dög riktigt bra åt flickan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...