söndag 14 februari 2016

Glad vändag!

Hoppas ni haft ett fint veckoslut


Visst går veckosluten alltid lite för snabbt. Fast det här veckoslutet känns det som om jag både hunnit njuta och hunnit få undan allt det obligatoriska. Så kanske vardagen får komma...

Min svärfar hämta fina rosor och min man tulpaner och gerberan, så huset är fullt med blommor. Ljuset strålar in från alla fönster och det känns som om våren är på väg. Älskar att stå i vardagsrummet eller köket och se ut åt alla håll.

Ordnade kaffekalas idag. Planen var att hinna baka. Men, alltid går det inte som planerat. Med en gosse som sovit för lite, valde jag att hellre städa färdigt och köpa det goda. Helt skönt att lite "fuska" och ta det lugnt.


Efter kalaset tog gossen en tupplur, så jag och tösen fortsatte på tumis. Vi tvättade golvet i hela övrevåningen. Jag moppa och tösen torka. Därefter bakade vi köttbullar och lagade makaronilåda. Hade 1,4 kg kött i kylen, så vi lagade mat till vardagen. Härligt att ha lite hjälp, så känns vardagsfixandet en hel del roligare.


Köpte 1 kg kött och 30 ägg från en REKO-försäljning. Närprodukter, direkt från bondgårdarna får köpas här varannan vecka. Allt är ekologiskt. Känns bra att pengarna går dit de hör. Små smakar äggen otroligt gott då de är från fria utehöns. Färgen är en helt annan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...