måndag 28 mars 2016

Äggjakt på lande

En otroligt skön påsksemester!



På lördagen åkte vi till lande med mina föräldrar och syskon. Vi fick äta god mat och njuta av att mina föräldrar skämde bort oss. Första dagen var vädret lite grått. Min pappa passade på att bränna bort lite ris, så barnen fick njuta av en stor brasa. Då skogen och marken var fuktig brann den ganska snällt och lugnt.


Påskmiddagen bestod inte av traditionella rätter, sån tur :) Är ingen "påskmatsfantast". Höll mig även i tyglarna och lät bli att äta choklad. Inte ett endast ett påskägg. Barnen åt för min del.

Ritade upp en karta över närmaste delen av gården. En hel del buskar och träd var det... Efter maten fick barnen gå på en liten skattjakt. Den första av två, då det var så populärt att de ville göra det på nytt nästa dag. Det gällde att tillägga lite nyt kryss i nya färger. Jag och mamma hade köpt olika ägg som gick att fylla. Favoritinnehållet var två söta djur som hoppade omkring.


Dessutom hann vi en sväng till Sjudeå bad. Barnen fick simma i två timmar både inomhus och utomhus. Något vi tänker göra om nästa gång vi far till lande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...