tisdag 29 juni 2010

Snabbsydd haklapp

Det är svårt att hitta den perfekta haklappen i butiken. De i plast är ofta för hårda och trycker på halsen. De i tyg är för små och täcker inte tillräckligt. Den bästa jag hittat är en stor, mjuk plastväst man knyter i nacken. Den går dock endast att tvätta i 30 grader och suger inte upp vätskor som rinner. Därför har jag påbörjat projektet att göra den perfekta haklappen. Vacker blev den första versionen inte, då jag sydde den slarvigt under småtimmarna, men en bra början. Nu vet jag var det behövs mera utrymme och i vilken ordning man inte skall sy ihop den och kan göra ett mönster för massproduktion. Materialet är flanell, som jag hoppas ska suga upp, men inte släppa igenom allt för mycket. Det här söta flanelltyget hittade jag i en liten tygbutik i Olars. Skall köpa lite mera och söka fram andra söta tyger för att få lite olika haklappar. Vi prövade haklappen med flickan idag och den fungerade riktigt bra. Skjortan hölls ren och fin även om armhålorna på haklappen var lite väl stora.


2 kommentarer:

  1. Näyttääpäs kätevältä! Kyllä se on kätevää kun itse osaa ja viitsii ommella ja kehitellä :)

    SvaraRadera
  2. Olis se vielä kätevämpää jos joku tekis sen mun puolesta ;) mutta onneksti se on hauskaa kun on hyvät työkalut

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...