måndag 14 juni 2010

Mina lampor

Äntligen blev de färdiga! Ena var oväntat arbetsdryg och andra har väntat på att min man gjort el- och stålarbetet.

Min Random-lampa, som jag arbetat på i många, många timmar hänger nu i vårt vardagsrum. Den blev helt bra, även om papperstråden kunde ha varit kritvit och inte naturvit. Min man skulle gärna måla den. För alla som ens funderar på att påbörja det här projektet kan jag berätta att det är ganska enformigt och tar länge. Speciellt det sista skedet, då man från varje litet hål måst skära bort tapetklistret.





Ovanför matbordet hänger äntligen tyglampan jag gjort. Skärmarna går att byta, så kommer troligtvis att sy nya i något skede. Borde ha sytt en del sömmar i annan ordning, men man lär ju säg av att försöka :) Samma gråa tyg tänkte jag, men kanske något broderat på i mörkgrått?


Relaterade länkar:


Påbörjad Random-lampa (09.02.2010)
Har äntligen påbörjat lagandet av min Random-lampa. Får se vad det blir av den. Valde en platt papperstråd, så det blev lite extra jobb, då jag undviker att...


Metalltrådar för olika ändamål (07.11.2009)
Har det här veckoslutet övat på att böja olika slags metalltråd. Har både använt tunn och tjock järntråd, TIG-svetstråd, ståltråd och något...

2 kommentarer:

  1. Helt super snygga lampor o gardiner du har gjort, du e så duktig att man riktigt är avundsjuk! ;)

    SvaraRadera
  2. Tack, det var snällt sagt :) Blev nog bättre än väntat...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...