måndag 28 juni 2010

Vilken tur att man har familj och vänner

Min midsommar blev inte som planerat, men jag fick åter igen märka hur viktigt det är att ha familj och vänner. När berg-och-dal banan når sin lägsta punkt har man en liten dotter att krama om, en man som kan hålla om en när man vilar och en massa vänner att dela sorgen med.

Idag har vi tagit det lugnt tillsammans med min dotter och bland annat prövat baka tillsammans. Tog ett gammalt väl använt recept, för att hålla det lite lättare för mig själv. Det blev scones. För att ändå lite ändra om på det bekanta mönstret gjorde vi scones-rutor. De blev riktigt goda, även om kanske lite knaprigare än de fluffiga sconesen jag är van vid. Man slipper dock skära upp dem med kniv.


En kompis kom på besök. Med sig hämtade hon blommor hon plockat på vägen och rabarberpaj... mums

1 kommentar:

  1. Kiitokset hyvistä skonsseista ja seurasta vielä :) toivon mukaanm pääsisitte huomenna mukaan!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...