måndag 12 maj 2014

Bloggtystnad

Det blev tydligen en liten oplanerad bloggpaus. Har spenderat en hel del tid ute på gården och grävt. En hel del har hänt under det senaste året, så det känns bra att vara ute och boxas med leran. För att koppla av behöver jag göra något fysiskt. Har så saknat känslan att köra så hårt att jag knappt orkar. Första kvällen stod jag i någon timme och hackade upp leran, samlade stenar och flyttade på mark. Körde så hårt att jag emellanåt fick sätta mig ner för att klara av att fortsätta. Så skönt. Precis som då jag tränade riktigt effektiv.


Veckoslutet har jag tagit lugnare. Kännt vattendropparna rinna ner på mig, suttit på berget och grubblat över allt och inget, skrämt en groda som inte uppskattade min nyfikenhet och sett hur vattnet långsamt börjar rinna åt rätt håll mot brunnen.

Långsamt har en plan för hur gården skall se ut börjat formas i min hjärna. Har börjat gräva upp för stenmuren som kommer på framsidan av huset och samlat en massa stenar på parkeringsplatsen. Myllan och leran har jag fört framför buskarna och framför lekstugan. Buskarna ser något anemiska ut,  så de har fått näring i hopp om att ta igen sig efter en hård behandling. Sanden har jag fört där sandlådan skall placeras. Har även gjort beslutet att ha en odlingsplätt på bakgården. Fast vad kan överleva alla singlar. 

 


En hel massa stenar har jag grävt fram ur jorden. En del så stora att jag varken klarat av att rulla eller lyfta dem. Har utrotat dem med att kasta små stenar under, tills de stigit upp högt nog att skyfflas bort från gropen. Känns som om varje tag med hackan träffat en sten. Ännu har jag en tredjedel av gården kvar, men en hel del stenar har jag redan flyttat bort. Halva gården är redan färdig för mylla, så det börjar vara dags att beställa. Skall bli skönt att slippa se de våta pölarna som formas på leran på gården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...