fredag 16 maj 2014

Pizzabuffé

Ett barndomsminne som av någon orsak fastnat är att vi brukade baka pizza tillsamman med min mamma och mina syskon och sedan äta tillsammans runt matbordet i köket. Vet inte varför just det minnet har blivit så starkt. Därav brukar jag även baka pizza regelbundet med mina små. 

Vi hade en kompisfamilj på besök här om dagen och ordnade en liten pizzabuffé. Riktigt lyckat tyckte jag även om det lite blev att vänta på att få alla pizzorna färdiga. Alla fick välja ingredienserna själv, så lastade upp en hel del alternativ i olika skålar. Efterrätten fick vi äta från drinkglas, då jag av någon orsak inte hade en endaste skål ren.








Vårt kök har fått en ny arbetsskiva och en skåpdörr. Ser så fint ut. Måste ta lite bilder och visa upp. Är själv så nöjd och förtjust i mitt kök. Skall bli härligt att laga mat här. Finns en risk att det blir en hel del mera kaffekalas och middagar närmaste tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...