söndag 3 juli 2016

Kan ni gissa vad jag tänker göra på semestern

Stenar, stenar och mera stenar...


Grusgången på framgården har visat sig att inte fungera särdeles bra. Delvis för att sanden är så lös, så den inte är så skön att gå på. Hundens tassar klagar och mina klackar rivs sönder. Delvis för att alla stenarna rullar över på gräsmattan. Gräsmattan ser tillplattad och hemsk ut, då alla väljer att gå på den istället för gruset.

Men, en gård och ett gammalt hus är ju ett projekt man får iterera på tills man är nöjd. Det är halva glädjen. Så den här sommarn byts gruset ut mot stenplattor. Valde naturstenar som passar ihop med muren. Får se om det blir för mycket av det goda. Helt fast i väggen kan jag tyvärr inte sätta dem, då väggen inte uppskattar fuktig sand. Men, det blir grus med runda stenar ovanpå längst mot väggen. Fyra kvadrat stenar och ett ton sand väntar på gården. Mera får jag ännu hämta för det räcker inte långt... En testrunda visade att det kan gå snabbt om jag har rätt forms stenar, eller så går det inte alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...