måndag 3 augusti 2009

Grått till vardagsrummet

Har länge sökt ett tyg för min soffa, men nu hittade jag äntligen ett. Tänkte sy ett överdrag i ljusgrått bommulstyg. Min turkosa filt vill inte hållas på och är lite väl färgstark för min smak. Pådraget hoppas jag ser ut som om det vore en del av soffa. Tyget går att tvätta i 40 grader, vilket borde räcka med tanke på vovve och baby.

Tänkte även köpa en smårutig vaxduk i grå-vitt, med tanke på baby ätande. Snart får vi även en vit stol för henne. För vuxnas sittplatser tänkte jag att det kunde passa med enkelt grått. Helst skulle jag även laga en lampa med tre tygkupor över bordet, men får se om det blir av. Tyget kunde vara i vitt med grå broderi.

Försäker ändra om från beige-brun-turkos till grå-turkos. Det går långsamt, men jag har redan en hel del småsaker. Mina favoriter är absolut hundens skålar. Dem hittade jag i en liten inredningsbutik vars namn jag inte vill minnas.

Dessutom har jag sytt en gardin i rätt färg och lagat tavlor av fotografier som jag modifierat. Bilderna är tagna under våra resor, ena från Italien och andra från Australien. Tänkte även hänga upp bilder av bebi i motsvarande stils ramar, men är inte säker om den kommer i vardagsrummet eller sovrummet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...