tisdag 11 augusti 2009

Köksradio

Jag tycker varje kök skall ha en köksradio, så bestämde mig för att investera i en söt liten superbillig retroradio från Biltema. Nu har jag dock lite problem med inredningen. Jag har en helt perfekt glugg för radion, men vet inte vad annat passar med den. Hittills har jag haft där en tekanna, två koppar och en kaffekvarn. Tycker dock helheten ser lite stel ut. Nu när ja lägger dit en fyrkantig låda blir saken inte bättre. En blomma sku ju nog pigga upp helheten, men skulle knappast överleva där i mörkret.

Löste nu problemet med att flytta på min kryddburk. Den innehåller förresten inga färska kryddor, utan har blivit ett perfekt förvaringsställe för mina torkade kryddor. Dessutom placerade jag vår kakprydnad från bröllopet där. Måst dock hitta på något annat i stället för den. Passar inte riktigt in i ett kök. En liten kock-gubbe kanske?

Tepannan och kopparna fick vi till bröllopsgåva. Jag tycker den är jätte tuff, så har den gärna framme någonstans. Kanske jag borde flytta dem i vitrinskåpet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...