tisdag 18 januari 2011

Halsduk i rosa

Stickade en halsduk i rosa åt min dotter för att matcha med en rock jag köpt från second-hand affären Lafkan. Köpte lite fleece tyg från Eurokangas att sätta på baksidan, så att halsduken i skulle rulla sig och för att ge lite extra värme. Tyget råkade jag hitta bland restibitarna. Det passar perfekt ihop med garnets färg. Har köpt tillräckligt med garn och tyg för att sticka något till av samma garn åt henne. Halsduken borde ännu pressas för att se riktigt fin ut.




Till rocken passar även ett par härligt söta skor en kompis hämta från loppis. Tösen är stormförtjust i dem och det är även jag.



Relaterade länkar:


Ikea i mitt vardagsrum (01.11.2010)
Försökte under dagssömnen sortera om i vår Billy-hylla, utan några vidare bra resultat. Nya fotoramar bör lagas och en stor del av pynten bytas ut...

2 kommentarer:

  1. Men vilka söta kläder och skorna var ju helt bedårande. Handlar så mycket jag kan får secondhand.
    Hoppas att du får en fin dag
    kram Malin

    SvaraRadera
  2. Tack! Har köpt en stor del av dotterns kläder på loppis. Kanske t.o.m. lite mera än hon egentligen behöver.
    Kul att du titta in på min blogg :)
    kram, Nynny

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...