onsdag 19 januari 2011

Knappmössa och scarfar

Sticka min första mössa under veckan. Det tog oväntat kort tid. Brukar undvika projekt som kräver mera stickor än två. Mitt första och sista par sockor slutade i irritation åt att stickorna föll i famnen på mig. Det här lär dock inte bli min sista mössa och kanske jag även borde ge sockor en ny chans. Mönstret till mössan hittas här.
Tror jag skall sticka en mindre åt tösen i samma rosa färg som hennes halsduk. Kanske jag även stickar en grå åt mig själv, men i så fall gör jag den minilite större.



Mössan valde jag att sticka i en möjligast neutral färg för att gå med olika färger scarfar. Har köpt tre nya scarfar, då mina gamla börja se lite väl slitna ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...