fredag 9 september 2011

Ikeas Lack soffbord blir säng

Vi prövade sätta in pinnsängen i sovrummet och konstaterade snabbt att det blev helt för trångt. Möjligt, men bör undvikas möjligast länge. Då jag vill ha lillpojken, så nära som möjligt surffade jag på Ikeas sidor för att hitta något lämpligt att soffbord bygga en säng av. Kraven var något smalare än en pinnsäng, där höjden på ytan skulle motsvara möjligast mycket vår sängs madrasshöjd, så att sängen skulle bli en fortsättning på vår säng. Resultatet av sökandet var ett Ikea soffbord för under 20 euro.

Jag byggde ihop soffbordet utan mellanskivan och min man sågade en sängända av mellanskivan och skruvade fast det. Då vi har Lack bord från tidigare vet jag att det håller min vikt, så bebins vikt skall inte bli ett problem. Sängändan håller dock inte allt för mycket kraft, så genast då lillpojken börjar klättra upp mot sängkanten är det dags att ta pinnsängen i bruk. Blir dock superpraktisk ett halvt år.



Sängen är inklämd mellan en vägg och vår säng, så lillpojken rullar in i vår säng ifall han faller ut. Huvudändan är mot den andra väggen. Vi köpte en madrass från Ikea som vi böjde, så att huvudändan blev mjuk. Mysigt och bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...