torsdag 20 oktober 2011

Elavbrott

Det var elavbrott igår, så vi fick gräva fram alla ljusen vi hade. Till min förvåning hade vi oväntat lite av dem. Har effektivt gått igenom alla mina saker och fört bort mycket onödigt. Billiga ljusstakar har varit bland det första jag kastat.

Lite obehagligt var det att plötsligt sitta i mörkret och inte se sina barn. Tösen tog det dock oväntat bra. Hon sprang omkring med en ficklampa och sörjde främst det att hon inte kunde se på Pingu på Youtube. Mig störde det inte då min laptop ännu fungerade och jag kunde sitta och planera ett stickningsprojekt med paint. Vad det är ska jag visa bara ja stickat lite mera på det.


2 kommentarer:

  1. Så du vågade dig på ett stickningsprojekt :) Avslutade just mitt - ska se om jag får upp bild på bloggen :) Vi hade ljusen redan tända när elavbrottet slog till, kvällsgröten var serverad - och nobbad - och Noah fick borsta tänderna med en pannlampa på :D För min del kunde avbrottet ha varat längre...det var så tyst och skönt och mysigt.

    SvaraRadera
  2. Jo, en liten väst åt pojken. Hoppas att den är tillräckligt liten för att vara snabbgjord. Figurerna jag gör på är så jobbiga att jag fått börja om några gånger, så får se hur lättgjort det var.

    Jag var nog glad när den tog slut, för ville inte byta nattblöja med ficklampan på.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...