fredag 6 maj 2016

Trädgården: Sommarförberedelser

Har hela vintern stirrat på vår vita träbänk, på den sönderflagande växtvitrinen och halvmålade skjulet. Tålamodet har varit bortfluget då jag väntat på att få måla och fixa på dem. Idag var det dags att påbörja projektet. I god tid före växtvitrinen behövs på full tid.


Tomatplantorna börjar se rätt så lovande ut. Planterade både busk-, ampel och körsbärstomater. Ampel- och körsbärstomaten ska få bo i växtvitrinen. Eventuellt kan någon ampelplanta få flytta ut. Åt busktomterna byggde jag en ny låda att bo i.


Har planterat in nya blommor i betongkrukan. Gillar kombinationen av lila astrar och murgröna, så pass mycket att jag skall köpa lite fler och fylla 2/3 av betongkrukan med dem. Väntar på att få hem ett litet lass mylla för att kunna plantera tomterna och de sista blommorna.


En hel del växter har hittat upp ur marken. Ser fram emot att de börjar blomma, så att jag får se vad jag planterat. Har inget minne av vad jag stack in, men på sätt och vis gör det det lite roligare... Rabarbern har även stuckit upp ur marken och växer snabbt nu när solen gassar. Planen är att flytta dem bara de vuxit tillräckligt. Har rumstrerat om i trädgården, så buskarna och rabarbern skall få lite mera skyddade platser.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...