söndag 15 maj 2016

Tulpaner och vårsol


Det var varit en härlig dag med barnlek och tid att sitt på terassen. En dag som börja med regn och mera snigelplock, byttes ut till starkt solsken och en kaffekopp. En tid sedan jag suttit så mycket. Gjorde riktigt gott.



Har inte fått mycket gjort under veckoslutet, men så borde det egentligen alltid vara. Att ta det lugnt och vila inför kommande vecka. Har sovit över tio timmars nätter, då allergin tar på. Något jag sällan och aldrig gör.



Planen var att plantera lite mera blommor och bygga om lite i min växtvitrin, men det kan vänta till vardagen. Ska på resa nästa veckoslut, så borde hinna få det gjort senast på onsdagen. Förra gången jag planterade gick det så fort undan att min blomrabatt ser ut något annorlunda en planerat, fast bra även så. Det skulle bli lila - orange - vitt på framgårde och rosa på bakgården. Hur det sen än gick till finns det en tråkig vit rabatt på bakgården och en färggrann en på framgården.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...