söndag 1 maj 2016

Company rock del 1

De som inte följer mig på instagram kanske undrar vart jag försvunnit. Har haft två hobbier som tagit upp all min lediga tid den senaste månaden. Har gått i simskola och övat till en bändtävling. Simskolan slutar imorgon och bandtävlingens första del var på fredagen. Slut på övandet blir det dock inte, för vi har två uppträdanden i slutet av månaden. Efter sommarlovet blir det del två av bändtävlingen.



Tävlingen hölls på Apollo Live Club i Helsingfors centrum. En tävling där olika företags bänd får delta. Endast en från bändet behöver vara från företaget det representerar, vilket förstås gör att nästan vilket bänd som helst kan delta och lite av idén far. Men, vi var i alla fall alla kollegor. Vi uppträdde med Guns 'n Roses "You Could be Mine" och Ozzy Osbourne "Crazy Train". Den senare blev lite onödigt snabb för att rymmas in i 10 minuters tidgränsen. En kort videostump finns på Company Rocks facebook sidor, med en del bilder från kvällen.

Vi kom vidare till semifinalen. Domarnas kommentarer var "valovoimanen laulaja", "näppäsorminen kitaristi", "elovena flirtti", "hieman nopea tempo", "antakaa naisen äänelle tilaa" och "laulajalla hyvä aggressiivinen ote" :) Int´så illa alltså. Fick även en massa positiv feedback av publiken. Något jag kanske inte väntat mig, men som gör en superglad. Vi har ju inte precis spelat länge ihop och min erfarenhet av rockbänd är ganska kort.

Med en massa bekanta ansikten i publiken som dansade, hejade och hurrade var det inget problem att uppträda. Utan dem hade det inte varit alls lika roligt. Visst har man härliga kollegor och vänner som kommer med och härjar hela kvällen. Tack till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...