lördag 21 november 2009

Det gråa ökar

Fick min härliga H&M filt. Den är stor och mjuk och blev oväntat perfekt som skydd för soffan. Har nästan lust att beställa en till, så jag kan linda in mig själv i den andra. Min hund är helt klart av samma åsikt och är nöjd att hennes "säng" inte mera har några stötgivande fleecefiltar på sig.

Lite tårta på tårta blir det med randiga gardiner och randigt överdrag, men det skall nog fixa sig bara jag hittar något lämpligt. Tror nog jag dessutom skall köpa lite vitt tyg från Ikea och klä över soffan med det. Sedan har allt det beige försvunnit från vardagsrummet och det gråa tagit över.

Hittade mig även en pvc-duk i Jysk. Den var på rabatt, så passade på att pröva om det fungerar med lillflickans ätande. Och, visst fungerar det riktigt bra. Vips, så är smutsen borta.

Tyvärr går dukens gråa nyans lite mot det lila hållet, men den passar bra ihop med föremålen jag samlat på och bredvid.

Lillflickan hag även sitt godkännande för den nya bordduken. Speciellt då det bildades så roliga droppar på duken.

Tror jag skall köpa några fina löpare över duken. Till julen passar det ju bra med grått under och lite tomtar ovanpå. Till vardags något i grått med t.ex. vita blommor på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...