fredag 27 november 2009

En lillajulsklapp åt mig själv

Köpte boken "Oi, ihana joulukuu" från Adilibris, då jag råkade på den via Facebook. Det var inte frågan om en reklam, utan ena författarens meddelade kom upp på min vägg. Ibland har man tydligen nytta av att Facebook visar upp kompisars kompisars information. Samma författare har även en blogg jag besökt flera gånger (whitecountry.blogspot.com).

Boken är riktigt söt och fint upplagd. Idéerna varierade från väldigt lätta pysselprojekt till lite svårare. Mest av allt gav den dock inspiration till att pyssla lite eget. Speciellt mycket tyckte jag om de finurliga små grejerna som portar för tomtar i trappan och pepparkakor ämnade för att hängas på koppkanten (något jag tänker utnyttja). För övrigt innehöll boken resept, men dem har jag ännu inte studerat noggrannare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...