lördag 21 november 2009

Mitt nya stora nystan

Beställde nystanet från Päivin kudepuoti. Tror jag inte sett ett så stort nystan tidigare. Det väger 2,1 kg och är enormt. Skall bli en tambursmatta av det, och ifall det räcker även en korg för handskar och mössor. Är tvungen att köpa mera av det, då jag även planerar göra en större korg för leksaker. Mattan tänkte jag väva i arbetarinstitutets utrymmen och korgarna virkar jag. Får se vad det blir av det. Min man blir på pappaledighet för fyra veckor, så tänker utnyttja någon enstaka dag för att lite få göra något eget. Resten av tiden går nog åt till att studera mig färdig.

Jag gillar inte att tvätta mattor, speciellt inte sådana av ylle. Därav fylls nu huset av trasmattor som ryms in i tvättmaskinen. Köpte för en tid sedan två limegröna mattor till mitt kök. Storleken är perfekt, men tyvärr har de blivit olika nyans efter en tvätt. Det harmar mig, så nu ser jag till att alla är av samma färgningsats genom att göra själv. Köksmattorna får stanna tills det stör mig tillräckligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...