torsdag 12 augusti 2010

Min 3D dyna

Min 3D dyna har väntat på mitt arbetsbord i en par månader på att strykas. Då jag använde en skräddarkrita då jag sydde in mönstren, var jag tvungen att sätta dynan i tvätt efter att jag sytt den. Då dynan är sydd av linne, kan ni säkert gissa hur den såg ut när den kom ut ur tvättmaskinen. Ingen vacker syn nej. Strök i en och en halv timme på den och det blev nog mycket bättre, men inte lika fint som det var efter att jag sytt den. Rekommenderar alltså att undvika kritan då man syr av linne. Ett 2 cm brett strykjärn skulle ha varit praktiskt för den här dynan.



Hade ursprungligen planerat sy två likadana dynor, men jag tror jag istället syr en annorlunda i samma färg. Funderar på att antingen laga fjärilar, rosor eller andra blommor av tyg och sy fast dem på en enkel dyna. Vill dessutom ha en vit dyna att placera i den bruna fåtöljen som nu igen står i vardagsrummet. Övrigt som står på listan att fixas i vardagsrummet är att klä över soffan i vitt och måla fåtöljen armstöd vita.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...