torsdag 19 augusti 2010

Händelsefull vecka

Det har hänt mycket den här veckan, både roliga och mindre roliga grejer. Min dotter har börjat dagis på måndagen. Redan första dagen gick bra, så jag är stolt över min lilla tös som verkar anpassa sig till allt. Vi började två första dagarna med att vara där till sammans, men redan igår lämnade jag henne för en halv timme. Tårarna rann på mig, men tösen tog det bra. Då jag kom tillbaka var hon efterhängsam. Idag gick det ännu bättre. Hon skrek när jag sa hej, men var redan på gott humör före jag farit bort från gården. När jag kom tillbaka satt hon nöjt och åt och reagerade inte på att jag kom tillbaka. Nu sover hon gott hemma i sin säng. Nästa vecka ska vi öva övernatta.

Även om jag varit nere av att allt dagisrelaterat, så har början av veckan varit riktigt skön. Den började romantiskt med att min man cyklade hem med en bunte solrosor. Han hade plockat dem till äran av vår 2 års bröllopsdag. Även om det låter som en kort tid, betyder det att vi snart varit 9 år tillsammans.





Solrosorna passar bra in i hemmet. Det är praktiskt med grå-vitt, för man kan tillägga hur granna färger som helst och det ser mysigt ut. Dekorera enligt humöret med passande servetter och blommor. Skall i september ordna lite större fest hemma hos oss, så kanske jag borde baka kakor i något lämpligt färgtema.

Passade även bra att sätta in blommorna i en av vaserna vi haft på vårt bröllopsbord. Då jag tänker på vårt bröllop, kommer jag även ihåg allt pysslande jag gjorde inför bröllopet. Jag ritade programblad med Photoshop och lät trycka dem och inbjudningskorten. Kyrkbladen printade vi på pärlglansigt papper och rullade ihop med band runt. För varje bord valde jag ett fotografi av oss och ändrade det till sepia färg och satte en siffra ovanpå. De fick stå på små stafflin. Då salen var lite schabbig köpte vi lakan till borden och schiffong till fönstren och serveringsbordet. För sittordnigen printade jag ut små lappar med namn på som motsvarade borden. Dem hängde vi upp med små bykpinnar på ett snöre i rätt orning och virade lite pappersrosor runt. Runt servetterna var breda satinband jag limmat namnlappen fast på. Dessutom lagade jag halsband åt mig och brudfrämmorna. En hel del att fixa var det. Precis som jag tycker om det :)



Medan flickan övar vara ensam på dagis har jag irrat omkring i närliggande butiker. Idag släpade jag hem en klocka från Kodin Ykkönen. Tror jag skall måla den mörkgrå. Nu får jag äntligen gjort min klocka jag länge velat ha vi matbordet.



Relaterade länkar:


Sommartid (29.03.2010)
Varje år känner jag mig råddig då tiden flyttas en timme mot sommaren. I år kanske lite mer än tidigare då nätterna är vad de är...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...