torsdag 2 december 2010

Vitchokladtryffel

Har hittat de perfekta försökskaninerna för olika bakverksexperiment. Jobbar i ett team med enbart män, men i motsats till stereotypen kan min team leader baka otroligt goda och komplicerade bakverk. Därav har det blivit en tradition att hämta något gott till mötet i tur och ordning. Alltid blir det inte av och alltid är det inte hemgjort, men ofta får vi smaka på godsaker passligt efter lunch. Ett exempel på imponerande bakverk har varit en chokladkaka med flamberade äpplen och annat gott i. Själv tog jag mig an något lite lättare då jag gjorde det nu mitt i veckan, nämligen vitchokladtryffel. Tryckte ut dem med hjälp av en pepparkaksform för att få dem lite mera juliga. Passar på att pröva recept för potentiella julklappskonfekter. De här var lite för söta för att vara ett alternativ. De innehöll bland annat likör, men man kände inte det igenom den starka vitchoklad maken. Till nästa tror jag det blir vitchokladtryffel med lime.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...