lördag 25 december 2010

Julstämning

Hade en härligt fridfull jul med min mans familj. Tackar för all hjälp och alla de fina gåvorna. God fortsättning på julen!



Här är lite bilder tagna på julen. Som ni ser fick jag i bruk min självlagade servettringar. Dottern fick bl.a. en stol till gåva och jag en blomma. Nu smyckar de vårt vardagsrum. Stolen är perfekt att sitta på vid soffbordet. Årets nya julpynt i granen var små pepparkaksformer. Vi hittade ingen bra julstjärna i butiken, så min man gjorde en snabbt av aluminiumfolie. Tycker den blev ganska fin, fast jag tror vi köper en till nästa år. Näst underst är julskinkan smyckad av dotterns farfar och underst en minibit av kakan jag gjorde på julmorgonen medan resten sov. Passade bra med en fräsch glögg-ostkaka efter allt man satt i sig.








Relaterade länkar:


Lyckade servettringar (26.12.2009)
Mitt experiment med spets runt rör blev förvånansvärt lyckat. Då sockret äntligen torkade (tog flera dygn) lossnade perfekt runda och hårda ringar...




Sockerstärkning (20.12.2009)
Har virkat några snöflingor till julgranen och sockerstärkt dem, så att de ska hänga fint. Ännu har de inte torkat, så väntar med spänning på resultatet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...