måndag 11 april 2011

Hemlagad ketchup

Hittade ett recept på hemlagad ketchup enligt Jamie Oliver. Första gången jag gjorde ett recept på utländska mått, så det var lite att vänja sig. Nästa gång tror jag jag börjar med att översätta hela receptet och skriva det i en form som känns mera läslig. Vad i tusen betyder t.ex. 3/4 cup plus 2 tablespoons av någonting. Ska man addera ihop det eller är det ett skrivfel? Nästa gång sätter jag i alla fall mindre rödvinsvinäger. Följde inte heller receptet till 100 %, utan valde att laga allt på färska tomater. På grönsaksresterna lagade jag en god soppa till middag.

Köpte lite Frezza-kaffe, för att få passlig storleks flaskor. Tycker flaskorna är söta och innehållet drickbart, så fick hälla över allt i en stor flaska och hoppas på att det blir uppdrucket. Har inte sett så små flaskor till salu, utan innehåll. Flaskstorleken är lämplig, då man lagar något som inte går åt allt för snabbt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...