lördag 16 april 2011

Besök till Kangastukku

Besökte Kangastukku med min mor och kom med en hel del projekt. De gamla är inte ännu färdiga, men ville sy en rock åt mig nu genast, så de gamla projekten får lite vänta. Rocken blir en omlottskappa, så den lär bli bra nu under sista tredjedelen av graviditeten. Det tar en stund att köra från Esbo till Kangastukku, men då prisskillnaden är ganska stor och man är två som köper lite mera, blir det snabbt värt sitt pris.

Det blev fleece tyger för en limefärgad sommarfilt med nyckelpigor på, en brun rock med prickigt foder åt mig, en blommigt foder åt tösen för hennes version av motsvarande rock och tyg för en pyjamas åt tösen. Tösens rock tänker jag sy av en gammal bordduk, so mvi haft på cateringbordet under bröllopet. Tänkte även sy en kjol åt mig av det bara magen är liten igen.






Provsydde en testversion åt tösen för att se ifall storleken var bra. Det ser kanske lite ut som en badrock, men blir säkert bättre med lite foder på insidan och kanske som lite kortare.



Relaterade länkar:


Kommande syprojekt (24.07.2010)
Listan på planerade syprojekt börjar vara väldigt lång. Jag har svårt att bestämma mig för om jag borde prioritera inredningsprojekt eller sommarprojekt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...