tisdag 5 april 2011

Kalas

På veckoslutet var det dags att ordna lillflickans kalas. Tur nog hade jag bakat två after eight -ostkakor, en sockerkaksbotten tidigare i veckan och maränger, så det var främst cup cakesen och det salta som gällde. Även om det var "lite" kvar hade jag ont i hälarna efter kalaset av att ha stått för mycket i köket, men det var värt det.


Då jag skötte kalasordnandet skickade jag min man till Ikea för att söka en bäddsoffa till vårt arbetsrum. Något för tösen att sova i ifall nätterna blir skrikiga och ett bra ställe för gäster att sitta på. Så hela lördagen före kalaset gick åt till att reda upp i arbetsrummet och få tömt skänken som stod där före soffan. Klockan vi köpt fick vi även upphängt. Nu är arbetsrummet lite representativare, så dörren behöver inte stängas då gästerna kommer.



Fick i bruk min nylagade tallriksställning. Lite maränger och goda cup cakes. Receptet är från Alkos sidor och var något en kompis hämtade med sig på sommaren då hon hälsade på. Gjorde även min första marsipanklädda tårta. Hade lite för lite marsipan, så det blev inte helt bra, men tillräckligt. Gjorde en tvåa av vit sockermassa.




Tösen fick en massa härliga gåvot. Tyvärr vet jag dock inte vad vi fick av vem, för jag stod i köket då hon öppnade paketen. En gåva var dock speciellt söt, då den var handgjord av men kompis som är superduktig på att sy. Det var två glassar och två muffinsar. Tösen går omkring med dem hela tiden. Jag fick även lite gåvor, nämligen en massa tulpaner.




Relaterade länkar:


Serveringsfat i tre våningar (22.03.2011)
Äntligen färdig. Så känns det nuförtiden med alla projekt. Planerna har funnits i huvudet ända sedan hösten men materialsökandet har gått långsamt....


Tallrikar (19.03.2011)
Då jag började prenumerera på tidningen Ihana, föll jag genast för en serveringsställning med tre tallrikar gjord av Parolan Asemas bloggskrivare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...