tisdag 14 juni 2011

Kort semester

Hade lite semester på torsdagen och fredagen, men tösen på dagis. Mamma kom till mig och hjälpte torsdag förmiddag, så vi har gnuggat igenom hela badrummet och bastun. Lite svårt att krypa på tvåliga bastulaver med stor magen. Skönt att ha det gjort, så kan man ta det lite lugnt under mammaledigheten.

På torsdagkväll kom en kompis på besök och stannade till söndagen. Vi hann både springa på loppis, gym och i trädgårdsaffären. Blev burken jag visade i förra inlägget, en hel del tröjor åt mig själv och lite mera gläder åt vad jag nu hoppas blir en gosse, då allt är köpt enligt det. Från trädgårsaffären köpte jag en rosmarin, som skall få bo i växtvitrinen som redan har dörrar och tak väntande att bli fastsatta. Då min kompis är i samma skede av graviditeten som jag köpte vi även lite tyg från Eurokangas och sydde varsin tubtopp åt oss för slutskedet. Lätt att förminska sen till passlig storlek med tiden. Vi tog även lite magbilder. Det blev min första magbild under den här graviditeten. Förra gången tog jag endast i tre gånger, men den här gången blev det ännu sämre. Det är så besvärligt att fotografera sig själv, så det blir inte riktigt av.



Har två och en halv vecka kvar av min arbetstid, så det är inte mycket att orka med. Börjar dock kännas tungt då lillen ligger väldigt lågt. Håller tummarna uppe att han inte föds allt för tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...