onsdag 8 juni 2011

"Mera gräs"

Visst är det härligt med sommar och sommargrejs. Ser så fram emot mamma ledigheten som närmar sig med stormsteg. Har dagligen tagit en runda i min lilla trädgård och kollat in allt som växer och mumsat i mig lite persilja. Allt växer bra, utom gräsmattan då jag klampar på den hela tiden. Härligast av allt är dock att tösen börjar nappa på min glädje över det. Idag ville hon ha mera och mera persilja på sin grönsakssoppa och så plockade hon åt sig av gräslöken och sa "mera gräs, mera gräs". Undrar vad de säger på dagis om hon forsätter där med samma.





Fyllde år idag och fick nog den bästa gåvan jag kunde tänka mig just nu. Min man frågade vad jag önskade mig, och kunde inte komma på allt för många saker. Att jag skulle få det jag ville ha så här snabbt var en överraskning. I natt vaknade jag då min man kom och la sig. Han gav mig en puss och bad mig titta ut på gården när jag vaknade. Där stod grunden till en växtvitrin och väntade. Han hade byggt den medan jag sovit. Ännu dörrar, tak, bakvägg, låda under och hyllor så är det färdigt. Låter som mycket, men jag känner min man. Har han påbörjat något så tar det inte länge att han slutfört det. Sombäst målar han grunden vit. Snart får jag sätta in mina tomater på hyllor och inhandla lite till gott att odla. Ett litet citrusträd kunde passa, då jag är så sugen på surt.



Som bonusglädje märkte jag att min tomat börjat få frukt. Tre små gröna tomater växer i den plantan jag köpt tidigare från Taimia. Hade lite gett upp hoppet på den, då den var så gul. Mina jordgubbsplantor har även börjat blomma och blåbärsbusken har fått en massa blad och vuxit bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...