onsdag 15 juni 2011

Symaskin från England

Fick min nya symaskin i går sent på kvällen från England. Min gamla Royal 8000 räcker inte riktigt för mina behov, utan passar bättre åt en nybörjare. Funderade först på en Singer, men fick höra av en symaskinsförsäljare att de är skräp nuförtiden och att man inte skall köpa något gjort i Kina. Han rekommenderade Janome. Googlade lite och hittade bara positiva kommentarer om märket. Hittade även en link till en butik som sålde sådana, http://sewingmachines.co.uk, vars pris var lämpligt. Det blev en Janome 4000.



Prövade genast min nya maskin. Läste igenom manualen och prövade lite olika stygn. Lite fick jag den och krångla då jag hade ett tunt bommulstyg och inte orkade justera trådspändheten. Verkar dock lovande. Några stygn blev inte så vackra och så tog det en stund att fatta åt vilket håll den börjar sy. Tror dock jag får den att fungera riktigt bra. Speciellt lovande verkar alla basstygnen, även om den raka sömmen ser lite annorlunda ut än jag är van vid.



Är nöjd med hur snabbt paketet kom fram, även om man märker hur dålig Finland är på att få saker gjorda. Utomlands far paketen med fart från stad till stad och stat till stat. Här går det lite trögare. Då vi beställt något från Kina är det humor att se hur snabbt paketet far i där i ett stort land för att komma till Finland och vänta i nästan en vecka på att tullen skall skicka hem en lapp osv. Under ser ni hur paketet rörde sig. Ganska bra va :)


14.06.2011 19:30, Vantaa The parcel has been delivered
14.06.2011 11:08, Vantaa Your parcel is on the vehicle for delivery
14.06.2011 01:10, Vantaa Your parcel has arrived at the local delivery depot
13.06.2011 09:52, Turku The parcel is in transit on its journey to local delivery destination.
09.06.2011 03:46, Kopenhagen The parcel is in transit on its journey to local delivery destination.
08.06.2011 23:35, Kolding The parcel is in transit on its journey to local delivery destination.
08.06.2011 01:02, Hub 3 - Birmingham Your parcel has been received at our sortation hub
07.06.2011 22:59, Hub 1 - Birmingham Your parcel has been received at our sortation hub
07.06.2011 17:18, Oswestry & Wrexham Your parcel has been collected from the sender

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...