torsdag 30 juni 2011

Strykjärn och Strykbräde åt tösen

Förde en del saker till loppiset här nära för att låta dem sälja bort lite av mina saker. Gör det regelbundet, då jag märker att något bara tar utrymme och inte används. Den här gången var det en massa böcker och en lampskärm jag köpt för ett projekt som blev ogjort. Tyvärr släpar jag ofta hem lite i samma väva. Nu blev det ett strykjärn och en pusselbok åt tösen och en tröja åt lillebror.

Igår for jag till Återanvändningscentralen som tydligen blivit en hel del större och finare. Målet var främst att se på tvillingvagnar. Hittade en lampa till mitt piano som jag visar en annan gång och ett litet strykbräde. Tänk vilken tur. Tösen var superförtjust.




Hemma började hon genast stryka igenom hela mitt tygskåp. Medan hon snällt gjorde ordning på mina tyglappar sydde jag av en gammal restbit ett nytt fodral åt strykbrädet. Passar bättre ihop med strykjärnet och är mera i min smak. Är inte speciellt förtjust i orange.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...