lördag 26 april 2014

Trädgårdsstart

Även om gården är något av ett kaos ännu, har vi med barnen även hunnit njuta lite grann av den. Även om det finns en massa annat som borde göra har vi unna oss lite tid och gjort lite roliga saker.

Köpte två odlingsvitriner från Lidl. Barnen fick plantera varsin. Det blev ärtor, paprika och tomat. Får se om det blir något av dem, men roligt att pröva i alla fall. Vi planterade även lite gräslök, timjam och persilja i lerkrukr som nu står i källarfönstret. Får se om jag kommer ihåg att vattna dem... Örterna tänker jag placera i en blombänk och paprikan och tomaten i växtvitrinen.


Vi passade även på att bjuda in grannen på lite croissanter och te. Vi fick nöja oss med ett litet plastbord och några plaststolar vi hittade inne i lekstugan. Vårt eget utemöblemang är ännu utlånat tills gården går att använda. Lite mörktvar det var vi valde att sitta, då andra grannen har ganska stora granar på sin gård. Terrassen kommer dock att vara riktigt solig där var den kommer. Åtminstone mitt på dagen.


På gården har min man grävt ner två långa vattenrör. Grävandet gick rätt så lätt där var grävmaskinen inte bökat. Där fanns även ganska bra jord. Nu är det min tur att jämna ut gården. Har redan putsat berget från grus och tänker fylla groparna han lämnat med grus och sprida ut den finare jorden på gården. Efter att bakgården blivit omformad får jag ta i tu med muren på baksidan. Har lite skjutit på projektet, då jag inte riktigt är säker hur jag skall börja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...