tisdag 6 januari 2015

Vardagen kallar

Så gäller det att försöka hitta rutinerna



En lång, inte alltid så skön semester börjar vara förbi. Influenssan på slutet och det kalla vädret gjorde slutet av semestern kanske något onödigt tung och isolerad. Vi har klättrat på väggarna tillsammans med barnen och sett helt för mycket filmer. Hann dock sy en del, men inte så mycket som jag hade hoppats. I något skede har jag kanske lyckats skämma bort mina små, då de förväntar sig konstant uppmärksamhet och service, så det har ju inte blivit så mycket lugn tid med egna saker. Men, har fått vara med barnen vilket jag är väldigt glad för.

På måndagen, då vi äntligen var tillräckligt friska för att gå ut, bestämde jag mig för att ordna en önskedag. Då jag var ensam med barnen fick vi alla tre önska oss något alla skulle göra. Gossen ville baka pepparkakor, jag ville på promenad till butiken och tösen ville se på tv. Så så fick det bli. Dagen började knaggligt med himla skrik, men därefter blev den riktigt lyckad. Därtill pusslade och ritade vi tillsammans. Försöker lära barnen att även kunna leka en lek som någon annan vill leka och bestämma över, så det var bra övning i samma väva.


Idag har det blivit att sy en klänning (som ännu väntar på dragkedjan jag beställt), äta ute då matbordet var upptaget av syprojekt och hyra ännu en film. Har sökt Mary Poppins filmen i olika filmuthyrningar och hittade den äntligen. Gissade att barnen skulle tycka om den. En kort stund tvingade vi oss även ut, men med under -10 grader, frös gossen fast han hade många lager på. Nu känner jag mig lite flunssig, så får se hur det känns imorgon då jag skall vakna klockan sex.

1 kommentar:

  1. Ja, nu är det verkligen tillbaka till vardagen, både lite skönt och skrämmande.
    Jag svarade dej på min blogg angående din fråga, men kan ju skriva här med :-)
    Mina clipboard har jag köpt på granit och där har de alla möjliga sorts fiffiga klämmor. Tyvärr bor jag ganska långt bort från butiken, men jag beställde på nätet. inte helt gratis, men, men...!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...