lördag 24 juli 2010

Kommande syprojekt

Listan på planerade syprojekt börjar vara väldigt lång. Jag har svårt att bestämma mig för om jag borde prioritera inredningsprojekt eller sommarprojekt. Förutom sommarkjolarna jag funderat på att sy, tänkte jag sy en stor filt att sitta på på gården. Eftersom tösen inte är speciellt förtjust i att sitta på gräsmattan och det är mysigt med filt under tänkte jag sy en enorm en. Måtten skulle möjligast stora, så att filten fortfarande ryms i en tvättmaskin. På undersida skulle den vara vattentätt tyg och på översidan fleece. Har redan sytt en motsvarande i mindre format åt tösen. Den mindre använde jag som underlag när hon var utan blöja. Nu har den fungerat som temporär gårdsfilt. Den nya filten skulle jag gärna sy i äppelgrönt med röda nyckelpigor på. Nyggenpigorna kunde jag fylla med minilite vadd, så att de skulle stå upp en aning från filten. Jag skulle gärna kanta filten med samma färgs band som nyckelpigorna, men få se om jag hittar något som passar ihop. Passande fleece skulle jag i alla fall få från Kangastukku.com.



Ett projekt som legat och väntat i evigheterna är min plan att sy ett vitt överkläde på soffan. Tyget har jag provtvättat med både hög värme och klorin och det visar sig vara bra material. Borde bara ta mig till Ikea och köpa det och sätta igång. 12 meter borde räcka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...