fredag 1 juli 2011

Shoppingrunda i centrum

Sedan jag fått barn har antalet gånger jag tagit bussen in till Helsingfors centrum minskat. Antalet gånger jag sprungit och shoppat är ännu färre. Då det idag var min första lediga dag, passade jag på att fara in till stan med en kompis och hennes tös. Flickorna lekte snällt medan mammorna prövade skor efter skor.

Försökte satsa på kvalitet i stället för kvantitet, och får äkta leder får man tyvärr betala. Skorna hittade jag dock på 50% rabatt, så de blev inte fyra. Väskan jag köpte blev däremot ganska dyr. Den är dock just vad jag sökt och skall få fungera som både skötesväska och mammas handväska för en lång tid framåt. Då den går att hänga över barnvagnens handtag kommer den att fungera bra kommande år.





Som bonus köpte jag tre par örhängen jag tyckte var supesöta och lite kläder från Loppis. Bland annat en svart festklänning jag undrar om egentligen är bra eller om jag skall sälja den vidare åt min kompis som även var intresserad av den. Bättre vet jag om någon månad då den går bättre på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...