fredag 5 april 2013

Något mera asketiskt

Förra veckoslutet packade jag ihop mina och barnens väskor och flyttade till mina föräldrar. Deras bostad består tur nog av en trea och en tvåa, så vi har det ganska bra. Skåpen är dock redan fyllda med annat, så det blev att inte packa med allt för mycket extra. Får en att fudnera på vad man egentligen behöver. Barnens klädbyrå kom med som sådan, så slapp välja kläder åt dem. Själv prioriterade jag jobbkläder, då jag visste att det fanns plats i garderoben för ytterjackor. Köket har jag endast någon skål och tallrik, lite glas och endast de kryddor och matgrejer vi använder hela tiden. Vi har även en liten kyl och en liten frysbox till vårt förfogande. Utan det hade vi nog inte klarat oss. Gossen dricker en massa mjölk, så det är bäst att ha kylen full. Skafferiet är en låda på golvet i köket och lite samlat på köksbänken. Bra klarar man sig på det, men lite lätt stökigt blir det då gossen misstagit om vilken låda innehåller hans leksaker. Får vänja mig vid att diska för hand och vara lite mera aktiv med städandet för att hålla sin något mera städiga mor nöjd. 



Då veckoslutet främst blev panikpackande och flyttande med en trött, skrikig pojke blev det inte mycket av årets påsk hemma. Jag och barnen firade dock en par gånger med mina föräldrar och syskon, då vi bjöds till lande på middag och även på lunch till Bemböle Kaffestuga. Årets dekorationer fördes därav till lande. Lite påskpyssel hann vi ändå med, då vi tatuerade lite olika djur på Mignon ägg. Tatueringarna hittade jag i ToyRUs.



Under veckan packade jag ihop resten av huset i otaliga paff- och plastlådor som har burits till det nya husets källare. Lite saker har även förts till svärfar och till lande. En hel del saker har jag även fört till nya ägare eller till loppis. Mycket har jag även slängt. Om man alltid var lika aktiv med att kasta bort saker hade det nog varit en hel del mindre att flytta. Men, som försvar måste jag konstatera att en stor andel nog var lakan och annat som man inte riktigt kan vara utan heller.

På onsdagen tog jag flyttledigt från jobbet för att packa det sista och städa det jag inte hunnit under veckan. Tänk om det varit så städigt när man själv bodde där. Man borde helt klart bära ut möblerna från alla rum turvis för att kunna putsa det riktigt ordentlig. Försöker planera kommande hus så att det skall vara lätt att städa, men då vi har tunga stora möbler kan man inte riktigt komma åt allt.

Nu när nycklarna är tillbakagivna, slutgranskningen gjord och alla saker börjar hitta fram hoppas jag ännu på att få ett fungerande internet. Har idag spenderat helt för mycket tid för att få någon fungerande dator. Ipaden och Linuxen godkänner wlan nätverket här hos oss, men min jobb dator och min privata dator som är Windows, vill inte samarbeta. Lånade en "mokkula" (internet på usb-pinne) för att kunna jobba hemifrån, men den fugnerar bara i min privata dator.

Nästa vecka ser jag fram emot att hoppeligen plocka fram symaskinen eller något annat roligt. Symaskinen och några projekt hör absolut till minimiutrustningen. Har tyg för både klänning, skjorta och annat klädväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...