onsdag 25 september 2013

Habitare 2013

Årets Habitare besök blev en ganska snabb visit, då jag hann dit först lite på en timme före stängningsdags. Missade en massa intressant som jag gärna hade sett och prövat på. Under mitt snabba stegande genom korridorerna med gossen i vagnen hann jag dock ta några bilder på inspirerande föremål som eventuellt kan leda till att jag gör något eget försök.

Twine Wis Design Casamania

De här knapp liknande borden var finurliga och skulle som idé passa perfekt in till vårt hobby/tv-rum i svart och vitt. Lite roligt, men samtidigt enkelt och stiligt. Kanske en liten dockhusvariant skulle vara något rolig. Kanske inte riktigt lika passande åt min man som åt mig...?

Design Monika Järg

Den mest undangömda grejen på utställningen av textiler och träföremål av Monika Järg (?) var den jag gillade mest. Något lite extra mitt i ett bord. Något man kanske inte väntade sig i en så stadig och grov möbel. Fick flytta på en del föremål för att hitta den. Väldigt inspirerande idé som kunde utvecklas till nästan vad som helst.

Stol överklädnad

Tyvärr, tyvärr glömde jag se vems dessa miniatyrstolar var. Härligt sätt att visa upp hantverk. Skulle så gärna pröva att klä över en stol. Får se om jag råkar hitta en lämplig en att laga upp. En perfekt fåtölj for redan framför näsan på mig under sommaren.

Grönlund

Lampan hade ett väldigt fint sken, vilket kanske inte bilden visar. Då jag stod längre bort förstod jag inte genast vad den var gjord av. En närmare granskning visade enkla material som med noggrann utplacering gav ett imponerande utseende. Lampan högst upp till höger på bilden ser bekant ut och liknar kompisarnas lampa ovanför matbordet. Har beundrat den hos dem. Här kommer den dock inte riktigt till sitt rätta bredvid dessa massiva kedjelampor.


Fanns även en cylinderformad lampa som målats med textilfärg. Gillade idén mera än utseendet. Har funderat på att inreda pojkens rum i svart och vitt, så kanske en vit lampa med något svart målat/tryckt på?

Största delen av min korta tid spenderade jag vid ett stånd som sålde inrednings- och hantverksböcker. Två släpade jag hem med mig. Ännu har jag inte hunnit bekanta mig med dem, så får vänta lite med att visa upp dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...