måndag 9 september 2013

Klänning av tunnt rosa tyg

Min mor hade köpt ett tyg för evigheter sedan, men inte kommit på vad hon skulle göra av det. Så, jag tacka och tog emot. Kombinerade det med ett vitt spetstyg som blivit kvar då jag sydde mitt överkast. Som foder använde jag ett lakantyg. Då klänningen påbörjades redan under vintern har den redan hunnit bli som en tunika, men den passar väldigt bra ihop med ett par tjocka leggins.


Tösen hade sin balett idag, så medan vi väntade på att den skulle börja besökte vi Cafe Merenneito. En bulle och kopp kaffe på stranden var en mycket bättre grej än att vänta i något köpcentrum. Passade på att fotografera lite blomrabatten. Tycker de har lagat väldigt fint med enkla blommor och stenar med olika texter på. Har funderat på att använda idén i min trädgård. Eventuellt namnet / latinska namnet på det jag planterat, då jag inte är så bra på citat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...